Social Flex Productions

Hoe kan je online opvallen?

Datum: MAANDAG 25 mei 2020   |   Auteur: Jimmy Suon

Tegenwoordig speelt social media een grotere rol voor iedereen. Vooral video’s doen het erg goed. Hierbij kan je denken aan bijvoorbeeld, Youtube, Snapchat, Instagram en TikTok. In blog vier hebben wij het hier ook over gehad waarbij de mobiele telefoon een onmisbare schakel is voor zowel particulieren als bedrijven. Er worden steeds meer video’s bekeken en dat komt omdat onze mobiele telefoon het steeds meer makkelijker maakt. Welke trends zijn er rondom video’s? En wat zijn de voordelen hiervan? Dat zetten wij voor jou op een rij.

Video trends

Doordat er zoveel video’s zijn, wordt het voor iedereen die video content maakt belangrijk er de aandacht van de kijker wordt getroffen. Een van die trends is namelijk een podcast. Vandaag de dag zijn er namelijk ruim vijf miljoen Nederlanders actieve podcastluisteraars die gemiddeld 6,5 uur per week luisteren. Vooral afgelopen jaar is er een flinke stijging te zien. Mensen luisteren naar een podcast voor amusement, persoonlijke ontwikkeling of interessante bedrijven.

Voordelen van een podcast zijn:

  1. Er wordt een brede/grote groep bereikt. (Via audio/video)
  2. Er wordt een sneller verbinding gemaakt.
  3. Een video podcast is goed voor zoekmachine optimalisatie (SEO).

De tweede trend is 3D Virtual experience. Hierbij maak je het mogelijk om geïnteresseerden virtueel door jouw omgeving te laten bewegen. Op deze manier hoeft diegene niet fysiek naar een locatie toe.

Virtual experience

Voordelen van een 3D Virtual experience zijn:

  1. De drempel wordt verlaagd doordat geïnteresseerden zich online hebben geörienteerd.
  2. Er wordt tijd bespaard voor rondleidingen
  3. Op deze manier laat je zien dat je met de tijd meegaat en hierdoor onderscheid jij je ten opzichte van andere die dat nog niet hebben.

De derde trend is een persoonlijke video. Je hebt namelijk gepersonaliseerde en persoonlijke video’s. Gepersonaliseerde video’s zijn zo ingericht dat deze voor iedereen van toepassing kan zijn. Een persoonlijke video boodschap wordt gezien als inhoudelijk uniek. Dit omdat de boodschap gericht is aan een persoon en hierdoor krijg je meer binding.

Voordelen van een persoonlijke video zijn:

  1. Een persoonlijke boodschap valt meer op en blijft langer hangen in het geheugen.
  2. Je kunt de boodschap richten op één persoon en daardoor relevant maken.
  3. Een persoonlijke video kan je eenvoudig verspreiden over social media.

Kortom er worden steeds meer video’s gekeken op social media. Doordat er steeds meer video’s komen, moeten onder andere influencers en bedrijven zich differentiëren ten opzichte van de concurrentie. Dat kan door deze trends, namelijk: het opnemen van een podcast, gebruikmaken van 3D Virtual experience en doormiddel van een persoonlijke video. Don’t be afraid of being different, be afraid of being same as everyone else!

VIDEO VACATURE

VRAGEN OF INTERESSE?