Social Flex Productions

WAT IS ONZE WERKWIJZE?

Datum: Donderdag 7 mei 2020   |   Auteur: Jimmy Suon

Het maken van een video vacature is een heel proces. In deze nieuwe blog leggen wij uit hoe onze werkwijze eruitziet. Dit laten we zien aan de hand van een aantal stappen en de elementen die wij in een video laten terugkomen.

Wij vinden het belangrijk om de focus te leggen op de kernkwaliteiten van iemand. Veel video’s gaan over de competenties waar iemand over moet beschikken. Wij vinden dat je hiermee geen onderscheid maakt. Dit zorgt ervoor dat je minder opvalt. Wat het werk juist leuk maakt, zijn jouw collega’s en wij geloven erin dat mensen langer blijven werken als zij op de juiste plek werken.

Daarnaast maken wij video’s die bedrijven op verschillende social mediakanalen kunnen verspreiden. Dit om een zo groot mogelijk doelgroep te bereiken. Voor elk bedrijf bedenken wij een uniek concept, script en een strategie. Zo’n proces ziet er als volgt uit:

stappen

Stap 1: Vacature + enquêtes

Op basis van de huidige vacatures wordt er een concept bedacht in combinatie met vijf ingevulde enquêtes van huidige medewerkers.

  • Variant A: Online

Dit is een video waarbij er niet op locatie gefilmd hoeft te worden. De interviews vinden online plaats.

  • Variant B: Offline (op locatie)

Dit is een video waarbij de bedrijfslocatie of andere relevante locatie wordt gefilmd. Tevens worden de interviews op locatie opgenomen. Hierdoor krijgt de kijker een beter beeld van het bedrijf.

Stap 2: Concept + feedback

Op basis van één van de twee varianten wordt het concept verder uitgewerkt.

Dit concept wordt ter review aangeboden waarna de feedback wordt verwerkt.

Stap 3: Script + feedback

Gedurende stap 3 wordt het script geheel uitgeschreven. Dit betekent dat er per seconde staat aangeven wat er gebeurt op beeld en wat u hoort. Tevens wordt de muziek vastgesteld die bij de video vacature wordt gemonteerd.

Dit script wordt ter review aangeboden waarna de feedback wordt verwerkt.

Stap 4: Video + feedback

Tijdens stap 4 wordt er gefilmd. De week daarna volgt een proces waarbij er een video van één minuut wordt aangeleverd.

Deze video wordt ter review aangeboden waarna de feedback wordt verwerkt.

Stap 5: Aanbevelingen

Ter afronding wordt er een set van aanbevelingen verzonden om de video te verspreiden via social media.

elementen

In de video vacature willen wij een aantal elementen laten terugkomen, namelijk:

  1. Twee medewerkers aan het woord
  2. Werkzaamheden van de vacature
  3. Bedrijfssfeer
  4. Fun fact over het bedrijf
  5. Leukste moment van afgelopen jaar (dit is een persoonlijke keuze van de werknemer)

Dit wordt gedaan, omdat wij erin geloven dat dit een video vacature laat onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. In plaats van een algemene vacature, worden er andere elementen getoond waardoor het meer persoonlijker wordt. 

Resultaat

Na een aantal weken zijn wij natuurlijk benieuwd of de video vacature reacties heeft opgeleverd en wat de kwaliteit van de reacties is. Het gaat tijdens het recruitment proces niet om kwantiteit, maar kwaliteit. Je hebt maar één nieuwe medewerker nodig die precies past binnen jouw bedrijf.

VIDEO VACATURE

VRAGEN OF INTERESSE?